Методична скарбничка

Урок з математики та інформатики
Урок з інформатики та укр.мови

Інтегровані уроки

Формуванню в учнів цілісної картини світу сприятимуть інтегровані уроки (коли у межах одного уроку вивчається матеріал різних навчальних предметів), а також бінарні інтегровані уроки (коли у межах двох уроків поспіль опрацьовується матеріал кількох навчальних предметів). Можна зінтегрувати не тільки два, але й навіть три-чотири предмети на одному або кількох уроках. Але слід пам'ятати, що в основі інтегрованих уроків повинна бути близькість змісту провідних тем різних предметів та їх логічний взаємозв'язок. 


Урок з основ'я та інформатики
Найбільш вдалими й ефективними є такі інтегративні зв'язки навчальних 
дисциплін:
•        українська мова — літературне читання, інформатика;
•        математика — природознавство, трудове навчання, інформатика;
•        українське читання — музика, інформатика, образотворче мистецтво;
•        основи здоров'я — літературне читання, інформатика.
Змістовні та цілеспрямовані інтегровані уроки вносять у звичайну структуру шкільної освіти новизну, оригінальність, сприяють формуванню цілісної картини світу, розгляду предмета з кількох сторін, дозволяють систематизувати знання, створюють сприятливі умови для реалізації особисто орієнтованого, розвивального навчання молодших школярів.

Впровадження елементів технології розвитку критичного мислення 


Навряд чи є що –  небудь більш важливе  для знання, для спокійного життя і для успіху будь-якої справи, ніж уміння людини мислити. Джон Локк

Умови, створення яких здатне спонукати і стимулювати учнів до критичного мислення: час,  очікування ідей, спілкування, цінування думок інших. активна позиція, віра в сили учнів.

Урок критичного мислення має певну структуру та складається з п’яти основних етапів.

1.      Розминка. 
2.      Обґрунтування навчання
3.      Актуалізація.
4.      Усвідомлення змісту.
5.      Рефлексія.

Методи та форми роботи з технології «Критичне мислення»

Метод «Збери слово»
Дітям роздаються картки із літерами «С» «Х» «У» «І» «П» Діти відповідають на запитання «Яким я хочу бачити себе на уроці?» одним словом; відповідь повинна починатися з отриманої букви  Далі з поданих літер складається слово «УСПІХ», вчитель і учні бажають успіху на уроці один одному. 
 «Асоціативний кущ»
"Сенкан" – це білий вірш, в якому синтезована інформація в стислому вислові з 5 рядків.
Алгоритм складання сенкану:
1)      Тема (іменник)
2)      Опис (прикметник)
3)      Дія (дієслово)
4)      Ставлення (фраза), почуття з приводу обговорюваного.
5)      Перефразування сутності (синонім, узагальнення, підсумок).
 «Кубування»
 «Дискусія»
«Кероване читання з передбаченням»
«Метод прес»
Етапи методу прес: висловлюю свою думку: «Я вважаю…», пояснюю причину: «Тому що…», наводимо приклад: «Наприклад…», узагальнюємо, формуємо висновки: «Отже…», «Таким чином…»
Метод «Рюкзак». Кожен з учнів стисло записує на папері відповідь на запитання «Які з тих знань, умінь, способів дій, що отримали на уроці, вони візьмуть із собою для використання на інших уроках, у житті, для виконання домашнього завдання?» Папірці з відповідями складають у рюкзак (справжній чи уявний). Вибірково знайомляться з відповідями.



Розвиток креативного мислення в учнів початкових класів.

Дітям молодшого віку притаманні конкретність, і водночас — неабияка образність мислення, емоційне сприйняття дійсності й активне ставлення до неї. Брак життєвого досвіду і знань компенсується фантазією, яка яскраво виявляється у дитячій словотворчості зокрема, під час складання казок, віршів, або тоді, коли вони розповідають про власні пригоди. 

Ігри на розвиток креативності

Вправа "Рифмуємо імена"
Дітям необхідно скласти риму на своє ім'я, яке починається словами: "Моє ім’я..."
·        Моє ім’я Артем, я люблю джем!
·        Моє ім’я Надія, хай збуваються ваші мрії!
Вправа "Придумай"
Пропонується придумати нове застосування предметів:
порожній консервній банці, носку, повітряній кульці, яка лопнула, перегорілій лампочці, порожньому стрижню від ручки.
Вправа "Постав крапку" (проба на оригінальність мислення)
Ось вам аркуш паперу з намальований на ньому колом. Поставте крапку, де хочете! (і ніяких додаткових коментарів).
По мірі зростання оригінальність мислення точка розташовується так: в центрі кола, на цій стороні аркуша, на іншій стороні аркуша, але в центрі кола, на зрізі аркуша
Гра "Не може бути"
Будь-хто з учасників групи називає що щось неймовірне: річ, явище природи, незвичайна тварина, розповідає випадок, решта оцінюють його ідею словами "буває" або "не буває" залежно від її реальності. Виграє той, хто придумає 5 таких сюжетів, і ніхто жодного разу йому не скаже: "Буває".
Гра "Що було б, якщо б"
Хто-небудь з хлопців придумує найфантастичніші ситуації, а інші повинні знайти найбільш можливі рішення.  - "Якби всі люди раптом втратили дар мови, то..."
- "Якщо кожна людина з народження придбає властивість читати думки іншого, як зміниться життя на землі".
- "Якщо б раптом зникла сила тяжіння на Землі, тобто всі предмети і істоти втратили б свою вагу, то..."
Гра "Перевтілення"
Один з учасників отримує вказівки від провідного або від свого сусіда перетворитися на певну річ. Він повинен уявити себе цією річчю, зануритися в її світ, відчувати її "характер". Від імені цієї речі він починає розповідь про те, що її оточує, як вона живе, що відчуває, про її турботи, пристрасті, про її майбутнє й минуле. Закінчивши розповідь, учасник дає завдання "сусідові" для продовження гри, а інші учасники вгадують, ким був їх один в своїй уяві.
Друдл - Droodle - це загадка-головоломка.

Малюнок, на підставі якого неможливо точно сказати, що це таке. Але зате можна придумати безліч варіантів «що б це могло бути». Єдино правильної відповіді немає. Не обов'язково відповідь має бути реалістичною. Їй достатньо бути цікавою і трішки схожою на те, що зображено на малюнку.



Немає коментарів:

Дописати коментар